Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Nilla

Tänne vois jatkaa kun ensimäisessä jo 100 sivua  :)

Edit. Ja se ensimmäinen löytyy siis täältä: viewtopic.php?f=20&t=143 :)
-Minski-
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Ramone

Tuleeko s-posti-ilmoittautumisista joku, että se on mennyt perille?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Mustikkamaan

^Jotkut ilmojen vastaanottajat kuittaavat heti saapumisen, mutta kaikki eivät - siinä tapauksessa saat näyttelyvahvistuksen vähän ennen näyttelyä.

Ite oon ollu luettelontekijänä tosi laiska kuittaamaan porukan ilmoja, mutta jos hyvä asiakaspalvelija haluaa olla, niin tokihan se on mukavampi kaikille jos ne ilmot kuitataan heti.
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

Mä olen yleensä pistänyt ilmoihini itse pyynnön että viestiin vastataan, koska mulle on käynyt niin että ilmoittautuminen ei olekaan mennyt perille ja sitten olen vahvistuksenlähetyspäivänä ihmetellyt kun vahvistusta ei kuulu...

Mustikkamaan

Mua on aina ilmojen vastaanottajana ärsyttäny huomattavasti ne pyynnöt :D En kyllä tiiä että miks, mutta silti! Mut et joo, ihan hyvä olis vastaa heti kaikille, että perillä on.

Skywalker

Sitten sellanen tuli mieleen, että onko noille 'näyttelybokseille' jotain maksimikokoa? Entä mikä mahtaa olla minimi? Kääppäristä on kyse siis.
talvikkolauma ja vahtikoira

NormaJeane

Mun tietääkseni noissa näyttely bokseissa koko menee niin että kääpiöhamsuille koko M ja syrkeille L. Jos en väärin muista. Niitä kokoja en nyt ihan tarkkaan muista.
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

GaneshaX

Riippuu ihan näyttelystä, tuoko ihmiset myytäviä poikasia paikalle. Joskus niitä on paremmin, joskus huonommin.
Jos haluaa nimenomaan ostaa poikasen, kannattaa olla kasvattajiin yhteydessä  :)

Kääpiölle suositellaan esim. Geo bokseista kokoa M. Maksimi kokoa ei ole määritelty, mutta missään hehtaari boksissa ei kannata tuoda, koska pöytätila on erittäin rajallinen. Mieluummin silti vähän iso, kuin liian pieni.  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Skywalker"Tuoko porukka paljon hamstereita/poikasia näyttelyihin myytäväksi? Ajattelin nimittäin jos tuolta ensi kuun Tampereen näyttelystä löytyisi vaikkapa uusi perheenjäsen :)
Minä saatan tuoda myytäväksi syyrialaisia, jos noita poikasia on vielä silloin jäljellä. ;)

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Nettz"Eli kysymys kuuluu, että uskallanko ilmoittaa myös tämän tytön näihin näyttelyihin..? Laskettu aika olisi muutama päivä viim. ilmopäivän jälkeen.. Voiko ilmoittautumisen vielä perua ja saako rahat takaisin, jos yllätyspoikaset syntyy..?
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Kannattaisi jättää varoiksi hamsu kotia jos vaikka onkin tiineenä.Ilmottautumisen voi kyllä perua. Rahoja ei palauteta jos olet kerinnyt jo ilmot maksaan.
Mitkäs kaikki on sellaisia syitä, että ilmot voi peruuttaa ilmoajan jälkeen? Ja milloin saa rahat takaisin ja milloin ei? Olin kuvitellut jotenkin, että vain eläinlääkäritodistuksella voi ilmot perua. Itse en ole astutettuja hamsuja ilmoittanut, koska olen luullut, että niistä täytyy joka tapauksessa maksaa ilmomaksut, olivat ne tiineinä tai ei eli toi niitä tai ei. Eli onko tämä kyseinen tapaus nyt poikkeus, koska kyse on vahinkopoikasista? Mikä on peruste siihen, että ilmomaksua ei makseta takaisin, jos sen on jo kerennyt maksaa, kun kuitenkaan sitä ei tarvitsisi maksaa vaikka vahinko olisi tapahtunut.

Kysyn tästä nyt siksi, koska tämä mielestäni mahdollistaa pienen porsaanreiän sille, että kaikkia ilmottuja ei tarvitsisikaan maksaa ja voisi ns. ilmota varmuudeksi astutetutkin. Eli mikä on alkuperäinen sääntö ja mitä ovat poikkeukset? :)

(Huh, tulipa sekavasti selitettyä. Toivis joku hallituksesta saa selvää. :D)

Anonymous

Nyt tarttee kyl myöntää ajatuskatkos tuossa peruutus asiassa.

Ninde

Tuonne toiseen ketjuun jo vastasinkin tähän samaan, eli kaikki ilmoitetut eläimet täytyy myös maksaa toi ne näyttelyyn tai ei. Ilmoittautumisen voi toki perua jos tietää, että hamsteri ei näyttelyyn tule, mutta ilmomaksu tulee suorittaa joka tapauksessa.

Näyttelysäännöissä sanotaan seuraavaa:

13 § Näyttelyn ilmoittautumismaksu

Näytteilleasettaja suorittaa näyttelytoimikunnan määräämän ilmoittautumismaksun, joka maksetaan näyttelytoimikunnan määräämällä tavalla. Jos näytteilleasettaja ei suorita ilmoittautumismaksuja annettuun määräaikaan mennessä, hänen eläimensä voidaan sulkea pois kyseisestä näyttelystä.

Suoritettu ilmoittautumismaksu palautetaan, jos:
-näyttely perutaan
- näytteilleasettaja, hänen perheenjäsenensä, asuinkumppaninsa, yhteisessä omistuksessa olevan eläimen toinen omistaja tai samalla kasvattajanimellä kasvattava henkilö kutsutaan tuomariksi
- omistaja tuomarinvaihdoksen tapahtuessa niin vaatii ennen arvostelun alkamista (mikäli tuomarit on ilmoitettu vain alustavina tietoina, ilmoittautumismaksua ei makseta takaisin)
- hamsteri on sairastunut tai kuollut (esitettävä eläinlääkärintodistus).

Näytteilleasettajan maksamaa maksua ei makseta takaisin, jos
- eläintä ei olla numeroitu sen arvosteluvuoron tullessa, eikä sitä näin ollen löydetä arvosteltavaksi
- eläintä ei erota samassa näyttelyterraariossa olevasta eläimestä, eikä omistaja ole saatavilla kertomassa, mikä eläin on arvosteluvuorossa
- eläin ei ole saatavilla kohtuullisen ajan kuluessa sen arvosteluvuoron tullessa (lemmikkiluokassa arvosteltavana olevan eläimen katsotaan olevan saatavilla)
- muusta vastaavasta syystä.

Eli tiineys tai ylläripoikaset ei ole hyväksyttävä syy sille että ilmomaksun voi jättää maksamatta tai sen saisi takaisin. Näyttelyn sujuvuuden kannalta toki on hyvä, että ilmoittaa hamsterin poissaolon heti kun tietää että se ei osallistu.

sarilau

Sain postista haettu oman Geo boxini perjantaina. En vaan oikein ymmärrä, että miten homma toimii, kun eihän se kansi ole kiinni millään kiinnikkeillä? Eli autokuljetukseen se boxi on ainakin minusta vähän heppoinen. Eli miten te jotka tuletta pidemmästä matkasta olette hamsunne sijoittaneet autossa olo ajaksi? Entyä laitetaanko siellä näyttelyssä sen kannen päälle joku paino vai miten se boxi toimii?
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

MirkkuH

^kyllähän se pitäisi painamalla napsahtaa kiinni, oletko painanut tarpeeksi kovaa? Tai sitten se on matkalla mennyt rikki...

Mustikkamaan

Joskus noita bokseja joutuu laittamaan teipillä kiinni, kun ajan kanssa löystyvät - uutena niiden pitäisi olla etupäässä aika napakoita.